2014(e)ko abenduaren 15(a), astelehena

Kultura aniztasuna: erronka hezigarria

Kalitatezko hezkuntza bat eskaini nahi duten profesionalek erreflexio bat egin behar dute, erronka berri bati aurre egiteko, hots, ikasgela multikulturaletan lan egiteari. Erreflexio honetan, egoera berri honetako aspektu positiboak gailendu eta negatiboak desagerraraziko dituen planteamenduak zehaztu behar dira.

Horrela, ume etorkinen presentzia ikasgeletan munduko beste zonaldeetako kulturen eta ohituren hurbilketa errazten du. Hau, dudarik gabe, ikastalderako aberasgarria izaten da. Izan ere, hezkuntzarako eskubidea eta aukeren berdintasuna bermatzen dira. 

Hala ere, eskolako etorkinak ere hemengo kultura errespetatu eta bertan integratu eta moldatu behar dira. Horrela bakarrik lortu daiteke bizikidetza eta elkarbizitzea bultzatzea.

Irakasleak ez du bere metodologia erabat aldatu behar, baina bai, ordea, zertxobait egokitu, laguntza neurriak ezarriz. Helburua ikasle orok aukera berdinak izatea da. Interakziorako ariketa proposatu ditzake irakasleak non hainbat kultura aztertzen diren eta horrela kooperatuz, beste kulturekiko errespetua lor daiteke.

Aniztasunaren gaian gehiago sakontzen duen Eskola Inkusiboaren ustetan, etorkinek behar espezifikoak dituzte. Arazoak ere badituzte, horien artean nabarmenena, hemengo hizkuntzetarako ahultasuna.

Gaur egun, 2007ko araudiak, hezkuntza zentro guztiak behartzen ditu bere Urteko Programazio Orokorrean etorkinei zuzendutako ekintzak aurrera eramatea, hala nola, hauen babesa bultzatzea. Oso garrantzitsua da identitate kulturalaren eta aniztasunaren artean oreka bat ezartzea, gure gizarteko herritarrok gainerako aukera kultural zein erlijiosoak onartzeko eta toleratzeko. Baina batzuetan ere, etorkinek ilusio kultural bat pairatzen dute, haiek  haien pentsamenduari lehentasuna emanez eta gainerakoena onartu gabe.


Azkenik, beraz, irakasleek ondo tratatu behar dute gai hau, eta batez ere hain zaila eta kritikoa den momentuarekin kontu handiz ibili. Une kritiko hori ume etorkinek Lehen Hezkuntzatik Bigarren Hezkuntzara saltoa ematen dutenean da. Urte zehatz hauetan ekidin edo garatu daiteke etorkinen eskola porrota. 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina